Lietuvos naujų automobilių rinkos šuolis Europos kontekste

Ypatingai aktyvus Lietuvos naujų lengvųjų automobilių prekyboje buvo birželio mėnuo, kuomet registruota net 30% daugiau naujų M1 kategorijos transporto priemonių (1591 vnt.), lyginant su 2014 metų birželiu. Toks ženklus prekybos šuolis vasaros pradžioje nebūdingas Lietuvos rinkai ir greičiausiai sietinas su keliais stambesniais pristatymais korporatyviniams klientams, tačiau čia reikėtų atsižvelgti ir į atitinkamas tendencijas visos Europos naujų automobilių rinkoje.

Europos naujų automobilių rinkoje šių metų birželis taip pat pasižymėjo netipiniu augimu, kuomet didžiojoje ES šalių dalyje vyravo dviženkliai procentiniai prieaugiai (birželio rekordininkė – Portugalija su +33,9%), ir tik 2 šalyse: Airijoje bei Suomijoje – registruoti pardavimų kritimai.

 Pirmojo š. m. pusmečio rezultatai demonstruoja sveiką tvarumą visose didžiausias lengvųjų automobilių rinkas turinčiose ES šalyse (Vokietija, Jungtinė Karalystė, Prancūzija, Italija), o visoje ES bendras prieaugis sudarė 8,2% (viso beveik 7,17 mln naujų M1 kategorijos automobilių). Kaip bebūtų keista, net Graikija, susidurdama su didžiuliais iššūkiais savo šalies ekonomikoje, per šį pusmetį sugebėjo įsigyti 15,1% daugiau naujų lengvųjų automobilių, lyginant su 2014 analogišku laikotarpiu. Taigi, iš esmės tokie rezultatai atspindi teigiamus vartotojų lūkesčius dėl ilgalaikio ES ekonominio stabilumo ir džiugina tuo, kad automobilių parkai vis intensyviau atnaujinami mažiau taršiomis, efektyvesnėmis ir saugesnėmis transporto priemonėmis.